سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در ادب نفست این بس که واگذارى ، آنچه را از جز خود ناپسند شمارى . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 100 اردیبهشت 21 , ساعت 3:8 عصر

پاورپوینت تحلیل موزه آبادان
  • پاورپوینت تحلیل موزه آبادان

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 28
  • حجم فایل: 10.8 mb




در این فایل موزه آبادان مورد بررسی قرار گرفته است این فایل  در قالب پاورپوینت و دارای 28 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

مختصری از متن:

گنبدی ملقب به اورچین که مختص خوزستانی هاست که توسط هشت ستون سنگی بلند که در نهایت در نوک گنبد یه هم رسیده اند و حلقه های سنگی متعددی آن ها را احاطه کرده اند. این گنبد اما 22.5 متری ارتفاع دارد و نمای خاصی به ورودی موزه بخشیده است.
یکی از ویژگی‌های این گنبد پله‌ای بودن آن می‌باشد و بصورتی است که در هر پله‌ی آن نقشه‌ قاعده اصلی تکرار می‌شود و در هر پله ابعاد نقشه کمتر از ابعاد قاعده در پله پایین‌تر می‌باشد. به‌لحاظ سازه ای مهمترین مشخصه گنبد‌های اُرچین حفظ تعادل در آنها است که لازمه‌ی این حفظ تعادل وجود قرینه سازی در آنها می‌باشد.

اصولاً حفظ تعادل در گنبد‌هایی که قاعده آنها به‌شکل کثیرالاضلاع طراحی می‌شود، بیشتر است. گنبد پله ای (ارچین) را می‌توان بدلیل فرم مثلث شکلی که دارد جزء سازه ی پایدار دانست. مکانیسم نیارشی در این سازه بگونه ای‌ست که نیروهای فشاری را بصورت متوازن از بالاترین نقطه به پایینترین نقطه انتقال می‌دهد و همچنین فرم پله ای آن علاوه بر جنبه ی زیبایی شناختی در مقابل نیروهای رانشی نیز بدلیل تغییر سطح مقطع دارای مقاومت بیشتری می باشد.

 

پاورپوینت تحلیل موزه آبادان ، 28 اسلاید؛ قابل ویرایش:

تاریخچه
موقعیت
هدف طراحی 
بررسی تالارها

معماری و ساخت

بررسی گنبد 
ریزفضاها 
آثار موزه
تحلیل پلان 

پلان
مقطع
و...

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ