سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر برادرانْ بزرگی فروشد، هیچ انسانی با او صمیمی نخواهد شد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 100 اردیبهشت 21 , ساعت 2:54 عصر

پاورپوینت تحلیل کتابخانه مرکزی چند منظوره در فنلاند
  • پاورپوینت تحلیل کتابخانه مرکزی چند منظوره در فنلاند

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 33
  • حجم فایل: 18.09 mb




در این فایل کتابخانه مرکزی چند منظوره درفنلاندمورد بررسی قرار گرفته است این فایل در قالب پاورپوینت و دارای33 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

مختصری از متن:

از دهه 1920، کتابخانه‌ها دارای جایگاه مهمی در فرهنگ فنلاند بوده‌اند و امروزه تقریباً نیمی از جمعیت  آن حداقل یک‌بار در ماه از کتابخانه عمومی استفاده می‌کنند. این کتابخانه ، نقش مهمی در ارتقاء یادگیری در جامعه دارد . اودی در سال 2018 افتتاح شد و وسعت آن 17.250 مترمربع (185،677 فوت مربع) می‌باشد.
قبل از شروع پروژه در مورد تسهیلات مورد نظر از مردم نظرسنجی شد. پس از جمع آوری نظرات مردم قرار بر این شد که کتابخانه جدید هلسینکی دارای کافه، رستوران، تراسی بزرگ با چشم انداز شهر، سینما، استودیو ضبط موسیقی و اتاق پرینت سه بعدی باشد.

در مراحلی از کار حتی ساخت یک سونا هم به کتابخانه اضافه شده بود اما در پایان این مسئله قطعی نشد و کنار گذاشته شد. حتی در مورد نام این کتابخانه هم از مردم نظرسنجی شد و در نهایت از بین 2600 پیشنهاد، نام اودی به معنای غزل برای کتابخانه جدید هلسینکی انتخاب شد.این کتابخانه که به‌طور برجسته در مرکز هلسینکی قرار دارد، توسط شرکت مشهور معماری فنلاندی ALA طراحی‌ شده است. 
اودی با قرار گرفتن در مقابل ساختمان پارلمان فنلاند، یادآور مداوم از تمام چیزهایی است که این کشور به دست آورده است. این کتابخانه به‌عنوان یک مکان اجتماعی برای عموم مردم می‌باشد که به‌عنوان پلی میان آموزش و مردم قرار گرفته است. این کتابخانه با مصالح ساختمانی شهری  و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ساخته شده است . نمای چوبی خارجی آن از الوارهای ضخیم 33 میلیمتری از درخت صنوبر فنلاندی پوشیده شده است که در....

 

پاورپوینت تحلیل کتابخانه مرکزی چند منظوره درفنلاند ؛ 33 اسلاید؛ قابل ویرایش:

تاریخچه 
موقعیت
گروه معماری 
مساحت
ریزفضاها 
ویژگی بنا 
ورودی

ویژگی طراحی

پلان طبقات
نماها
مقاطع
و....

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ