سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را بطلبد برای اینکه با دانشمندان همراه شود یا با نادانان بستیزد یا مردم را متوجه خود کند، خداوند او را داخل آتش گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 100 اردیبهشت 21 , ساعت 2:47 عصر

پاورپوینت تحلیل کتابخانه جومه فوستر اسپانیا
  • پاورپوینت تحلیل کتابخانه جومه فوستر اسپانیا

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 37
  • حجم فایل: 16.17 mb




در این فایل تحلیل کتابخانه جومه فوسترواقع در اسپانیا مورد بررسی قرار گرفته است این فایل  در قالب پاورپوینت و دارای37 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

مختصری از متن:
چندین سال پس از تخریب یک گاراژ بلااستفاده ، در یک جای خالی ، ساختمان جدید از جبهه شمالی Plaza Lesseps با کانسپت  کوه که از عناصر شاخص اسپانیا می باشد طراحی شده است و این کتابخانه از  جبهه شمالی به ساختار شهری در ارتباط است. کتابخانه در Plaza Lesseps ، در انتهای شمالی منطقه گراسیا بارسلون ، واقع شده است.

نحوه قرار گیری ساختمان در گوشه ای از یک میدان شهری به نحوی است که از یکسو بنا را به بلوکی از ساختمان های مسکونی با ارتفاع 6 الی 8 طبقه پیوند می دهد و از سوی دیگر موجب تعریف جداره های شهری میدان می شود. کتابخانه جومه فوستر، با مساحت 5026 متر مربع یکی از بزرگترین و مدرن ترین  کتابخانه شهر بارسلونا است.

در این بنا هندسه نامتعارف در تمامی جزئیات نیز نفوذ کرده است. بام ها، بازشوها، ویدها، شکل پلان و حتی محوطه سازی بنا همگی از نافرمانی هندسی ساختار حجم پیروی می کنند. شکستگی های حجم و رنگ تند نارنجی سایه بان بنا آن را در منطقه شاخص نموده است.

 

پاورپوینت تحلیل کتابخانه جومه فوستر-اسپانیا ؛37 اسلاید؛ قابل ویرایش:

معرفی معمار
سبک معمار
سایت پروژه 
مساحت
ویژگی طراحی 

بررسی نمای ساختمان 

چشم انداز
تحلیل پلان 
مصالح 
پنجره ها
پلان طبقات
مقاطع
نماها
و...

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ