سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 100 اردیبهشت 21 , ساعت 2:31 عصر

پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری کوروش
  • پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری کوروش

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 43
  • حجم فایل: 24.96 mb




در این فایل مجتمع تجاری کوروش مورد بررسی قرار گرفته است این فایل در قالب پاورپوینت و دارای 43 اسلاید قابل ویرایش می باشد. این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

مختصری از متن:

فرآیند ساخت مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی کوروش یا همان کورش مال در سال 1388 هجری شمسی، در زمینی به مساحت حدود 9120 مترمربع  کلید خورد و شرکت ساختمانی گلرنگ سازه به عنوان مسئول این پروژه، عملیات اولیه ساخت مجتمع نظیر خاک برداری، مقاوم سازی جداره ها، ساخت سازه های فلزی با ستون های باکس و نصب پل های تیرورق را آغاز کرد.
 تکمیل این مرحله از ساخت مرکز خرید کورش، حدود 5 سال به طول انجامیده و سرانجام در تاریخ شانزدهم شهریور سال 93، مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی کورش به طور رسمی افتتاح گشت و به سرعت بین مردم شهرت یافت. پس از حدود 5 ماه در تاریخ پنجم اسفند سال 1393 و پس از به پایان رسیدن عملیات اجرایی ساخت و ساز، اختتامیه رسمی ساخت این مجتمع بزرگ با حضور عوامل شرکت ساختمانی گلرنگ سازه برگزار گردید.

مجتمع کوروش در منطقه پنج شهرداری تهران و جنب تقاطع بزرگراه ستاری و خیابان ستاری واقع شده‌است. این ساختمان دارای کشیدگی شمالی جنوبی است و به لحاظ دسترسی سریع و آسان از طریق بزرگراه ستاری از شمال ، بزرگراه حکیم و خیابان پیامبر از شرق موقعیت مکانی ویژه‌ای داد.

از ویژگی های دیگر بدنه و نمای ساختمان کوروش حرکت آسانسورهای پانورامیک در بدنه غربی و جنوبی نما نیز بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. این حرکت در نما کاملا متناسب با هویت ساختمان تجاری و فرهنگی و پردیس سینمایی است چرا که نشانه ای از پویایی و تحرک است.

 

پاورپوینت تحلیل مجتمع تجاری کوروش ؛ 43 اسلاید؛ قابل ویرایش:

تاریخچه ساخت مجتمع مرکز خرید کوروش
معرفی پروژه 
موقعیت 

اطلاعات کلی ساختمان مرکز خرید کوروش

ریزفضاها
ویژگی بارز ساختمان 
بررسی سازه 
مشخصات برج
نمای ساختمان
ورودی ساختمان
ویژگی معماری
مسیرهای حرکتی
تجهیزات فنی
پارکینگ
برنامه فیزیکی 
سیستم گرمایشی و سرمایشی

ترکیب واحد ها در مجموعه تجاری و فرهنگی کوروش

شهربازی
سالن های سینما و آمفی تئاتر
کافی شاپ ها
پلان طبقات
و....



لیست کل یادداشت های این وبلاگ