سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت، نخستین کسانی که بر حوض [کوثر] وارد می شوند، دوستان در راه خداوند ـ عزّوجلّ ـ هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 100 اردیبهشت 21 , ساعت 2:21 عصر

پاورپوینت بررسی ویژگی های عمومی بتن خود تراکم و دلایل گسترش آن در دنیا
  • پاورپوینت بررسی ویژگی های عمومی بتن خود تراکم و دلایل گسترش آن در دنیا

  • موضوع : عمران و ساختمان
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 35
  • حجم فایل: 1.46 mb




مقدمه

با توسعه روز افزون سازه های بتنی و با تاکید بر مقاومت و دوام آن از یکسو و کمبود یا نبود کارگران ماهر از سوئی دیگر و گسترش صنایع پیش ساخته بتنی در دنیا موجب گردید که بتنی طراحی شود که برای تراکم و تحکیم خود نیازی به عمل لرزاندن در جریان بتن ریزی نداشته باشد . ساخت این نوع بتن با استفاده از افزودنی های شیمیایی)فوق روان سازهای نسل جدید( و معدنی امکان پذیر شده است. در این پاورپوینت ضمن ارائه تعاریفی از بتن خود تراکم، ویژگی های عمومی آن بررسی می شود و دلایل گسترش سریع آن در نقاط مختلف دنیا از جمله ژاپن، اروپا و امریکای شمالی با ذکر نمونه های اجرایی ارائه شده است.

در سازه های بتنی برای رسیدن به مقاومت مورد نیاز و کاهش تخلخل و هوای درون بتن و حصول پایایی ،بتن به روشهای مختلف لرزانده می شود. با توسعه روزافزون کارهای بتنی و کمبود نسبی کارگران ماهر و یا سهل انگاریهای آنان در کارگاهها و یا به دلیل مزاحمت های جسمی و روحی و یا هزینه لرزاندن بتن در هنگام ریختن بتن در قالب، بویژه در مواضعی که تراکم میلگرد وجود دارد، عمل لرزاندن بطور کامل و صحیح انجام نگرفته ودرنهایت مشخصات مکانیکی مطلوب بتن حاصل نمی گردد.

 

فهرست

_ مقدمه
_ تاریخچه بتن خود تراکم
_ تعریف بتن خود تراکم
_ مشخصات بتن خود تراکم
_ دلایل گسترش بتن خود تراکم در دنیا
_ زمینه گسترش بتن خود تراکم در ایران
_ کاربرد های اجرائی ویژه با بتن خود تراکم
_ نتیجه گیری و پیشنهادات



لیست کل یادداشت های این وبلاگ