سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستى ورزیدن نیمى از خرد است . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 100 اردیبهشت 19 , ساعت 4:32 عصر

پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران
  • پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 75
  • حجم فایل: 39.48 mb




دراین فایل فرهنگسرای نیاوران در قالب پاورپوینت و دارای 75 اسلاید قابل ویرایش مورد بررسی قرار گرفته است. این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

مختصری از متن:

ساختمان بر صفّه‌ای دوار (هماهنگ با فرم منحنی ساختمان) نشسته است. پله‌ها، آب¬نماها و سکوهایی که گرداگرد این صفّه قرار گرفته‌اند نیز منحنی هستند؛ اما این فرم‌های منحنی در طرح محوطه به-‌راحتی با صحن شمالی و فضاهای باز اطراف پیوند نمی‌یابند. به عبارت دیگر، این امواج منحنی که از بنای مدور تئاتر آغاز و در محوطه‌ی باز منتشر می‌شوند، با فاصله گرفتن از بنا رفته رفته محو می‌شوند.

از آنجایی‌که ساختمان در جنوبی‌ترین محدوده‌ی زمین پارک دانشجو طراحی شده، صحن به‌ وجود آمده در آن، موجب می‌شود که منظر گسترده‌تری برای رهگذران چهارراه و خیابان به سوی بنای تئاتر مهیا شود. ساختمان تئاتر که به دلیل ارتفاع، بزرگی زیاد و شکل و شمایل متفاوتش در میان همسایگان خود کاملاً متمایز است، به واسطه‌ی وجود این صحن وسیع اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند.سیمای بیرونی ساختمان تئاتر شهر به صورت حجم استوانه ای بزرگی طراحی شده، که رواقی برگرد آن نشسته است.

این رواق عبارت است از ردیف ستون های کشیده و بلند با قاعده ستاره سه پر که گرداگرد ساختمان چرخیده و با تیرهای خمیده متقاطع در بالا، سقف پیش آمده و ظریف و کم ضخامت بنا را بر پا نگه داشته است....

 

پاورپوینت  تحلیل فرهنگسرای نیاوران؛  75 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تاریخچه 
گروه طراحی
 مساحت
 موقعیت  
کانسپت طرح 
پلان ساختمان 
ویژگی ساختمان تئاتر شهرتهران 
طرح ساختمان
چالش اصلی طراحی
محوطه و سایت
ریزفضاها
سیمای بیرونی
تزئینات تئاتر شهر
پلان طبقات
سایت پلان
نما
و....

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ