سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را از هرکس که آن را برایت آورد بگیر و به آنچه می گوید بنگر و نه آنکه می گوید . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 100 اردیبهشت 17 , ساعت 11:37 عصر

پاورپوینت جو سازمانی
  • پاورپوینت جو سازمانی

  • موضوع : عمران و ساختمان
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 10
  • حجم فایل: 0.06 mb




پاورپوینت جو سازمانی شامل 10 اسلاید  (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

هنگامی که از جو سازمانی صحبت می شود ،افراد عادی تصویری از جو زمین راکه همچون هاله ای تمام وجوه زندگی انها را احاطه کرده است ،  به یاد می آورند . درگفتگوهای روزانه در سازمانها و نهادها ، واژه های جو متشنج ،جو مسموم ،جو ناآرام و..... بارها به کار گرفته می شود . ولی کمتر به مفاهیم علمی ان توجه می شود وروشهای شناخت آن نیز کمتر مورد تحقیق قرار می گیرد.

از نظر لغوی جو عبارت است از: ((اطراف ویا آنچه که بر چیز دیگر احاطه دارد(فضا ، مابین زمین وآسمان )) (( هوی و میسکل ))  جو سازمانی را دریک مدرسه ، چنین تعریف می کند : جو یا اقلیم سازمانی ،اصطلاح وسیعی است که به ادراک معلمان از محیط عمومی کار در مدرسه اطلاق می شود ومتاثر از سازمان رسمی ،غیر رسمی ، شخصیت افراد ورهبری سازمانی است .

 

تفاوت جو با فرهنگ سازمان

مفهوم جو سازمانی در دهه شصت متداول ورایج شد ، مقدم بر فرهنگ سازمانی است که در اواخر دهه هشتاد رشد و تکامل یافت. جو وفرهنگ سازمانی هر دو مقولاتی هستند که برای توصیف ویزگی های سازمان وواحدهای مربوطه استفاده می شوند .

علی رغم ارتباط زیاد این دو مفهوم ،همچنان آن دو از یکدیگر متمایز می باشند.

ریچارد واشنایدر معتقدندکه جو سازمانی به دیدگاههای سازمانی ،اقداماتوروشهای رسمی و غیررسمی اطلاق می گردد.

شرمرهورن و جان معتقدند که فرهنگ سازمانی سیستمی از عقاید وارزشهای مشترک است که رفتار و اعضای سازمان راراهنمایی وهدایت می کند.

جو سازمانی به طور نسبی یک خصوصیت احاطه کننده ودر بردارنده برای یک سازمان است وبرعکس فرهنگ ، خصوصیتی است بطور کامل سازمان را احاطه می کند . 
فرهنگ سازمانی با طبیعت ،اعتقادات ،انتظارات درباره زندگی سازمانی ارتباط پیدا می کند

درحالی که جو عبارت است از شاخصی به منظور تعیین این که ایا این باورها وانتظارات تحقق یافته اند.  

 

به طور خلاصه در مورد تفاوت جو وفرهنگ می توان  گفت :

فرهنگ با این نکته که چگونه کار مدرسه خوب انجام می شود سر و کار دارد ، درحالی که جو باادراکات واحساسات نسبت به محیط داخلی سروکاردارد. 
 - فرهنگ سازمانی مجموعه ای از جهت گیریهای مشترک است که سازمان را یکپارچه نگه می دارد وهویت ممتازی به ان می دهد در حالیکه اقلیم درادراک مشترک نهفته است . 
-فرهنگ ،فرضها ،ارزشها وهنجارها ی مشترک است وجوفادراک مشترک افراداز رفتار است . 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ