سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 100 اردیبهشت 17 , ساعت 11:24 عصر

پاورپوینت پی چیست
  • پاورپوینت پی چیست

  • موضوع : عمران و ساختمان
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 58
  • حجم فایل: 2.73 mb




پاورپوینت پی چیست شامل 58 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

پی، شالوده یا فونداسیون بخشی از ساختمان است که وظیفه? انتقال نیرو از ستونها به زمین و خاک اطرافش را بر عهده دارد که بر اساس نوع ساختمان، میزان نیروهای وارده، نوع زمین و شرایط آب و هوایی منطقه نوع و ابعاد آن مشخص می‌شود.

 انواع پی؟؟  به طور کلی از لحاظ اجرایی ما دارای 4 نوع مدل اجرایی پی می باشیم که عبارتند از: 1-پی منفرد (تکی، نقطه ای): پی هایی که بار یک ستون تکی  یا یک دیوار را حمل می نمایند.  برای ساختمانهایی که بار آن‌ها  به صورت متمرکز (نقطه ای)به  زمین منتقل می‌شود ساخته میگردد  مانند ساختمان‌های فلزی یا  ساختمان‌های بتنی.  

لایه‌های پی‌های نقطه ای: زمین مناسب بتن مگر میلگردهای کف پی بتن اصلی صفحه زیر ستون  (در ساختمانهای اسکلت فلزی) 

2- پی مرکب :  پی هایی که بار دو تا چهار ستون را حمل می نمایند 

3- پی نواری :  این پی‌ها معمولاً در  ساختمان‌های آجری  مورد استفاده قرار  می گیرد. حداکثر  عمق پی‌های نواری  در حدود 50 و عرض  پی قدری بزرگتر از  عرض دیوار روی آن می باشد.  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ